Re: PUMM – Jak jsme na tom v Kyjově?

„(…) Je to všechno pravda. Velmi postrádám rozbor MHD pro Bohuslavice, které jsou součástí Kyjova od roku 1978. Spojení k lékaři je velmi špatné, dostat se na hřbitov do Kyjova je nemožné – trvá mi to více než tři hodiny, a to ještě musím kombinovat různé spoje. Doprava dětí do kroužků, za kulturou, do kina a za dalšími zájmy je rovněž velmi složitá. Když pominu několik spojení autobusů na Koryčany, jsou Bohuslavice úplně odříznuté.“
Souhlasíme, že Bohuslavice často stojí na okraji zájmu vedení města. Nicméně odkazovaná analýza dopravy se dotýká i situace v této městské části, a to opravdu kriticky. Potvrzuje přesně to, o čem pisatelka hovoří – spojení s okrajovými částmi Kyjova je velmi omezené a nedostatečné. Popis aktuální situace najdete v analýze zde (především na stranách 65 a 66).
Po analýze dopravy navrhne spolupracující odborná firma také úpravy celé dopravní situace v Kyjově, do kterých zahrne i řešení MHD a celkově autobusové dopravy. V dohledné době by snad měla proběhnout i veřejná debata nad navrhovanými úpravami (organizuje město).
Další čtenářka otevřela problém, který vnímáme všichni – aut je stále více, místa pořád stejně.
„Na Tyršovce je 216 bytů a asi 40 parkovacích míst. (…) Penny došla trpělivost a parkování přes den zakázali. (…) Od roku 2019 jsme to řešili s panem Kuchařem, ale nic se nezměnilo. Nyní nás město ubezpečilo, že nám vybudují parkoviště (…) směrem do Polámaných. (…) Zatím slyšíme, kolik je parkovacích míst v Kyjově a jak se budou budovat nové byty, ale nikdo nám neporadí, kde máme parkovat my, kteří tady žijeme několik desítek let. Většina z nás jsou důchodci, nemocní, ale i mladých lidí je zde dost. Taky je dost těch, kteří mají garáže, a stejně parkují u Penny. Já osobně si ráda budu parkovací místo platit, pokud mi ho město nabídne.“
K popsanému problému můžeme nyní říct jen tolik, že se plánuje parkoviště pro cca 50 vozidel v lokalitě Polámané a město jedná s majiteli Penny o odkladu uzavření parkoviště do doby, než budou nová parkovací místa připravena. Je ovšem škoda, že dosud neexistuje celková koncepce využití dané lokality v Polámaných, kde by parkování bylo zahrnuto. Takto bohužel nejprve vybudujeme za nemalé peníze parkoviště, a teprve potom se budeme zabývat možným využitím dané lokality. I když je tento postup v Kyjově obvyklý, i analýza PUMM ukazuje, že nevede k příliš uspokojivým výsledkům.
Vozidel přibývá, a auta mnohých majitelů rodinných domů skutečně zabírají místo na chodnících a zelených pásech jen proto, že se jim třeba nechce zajíždět do garáže či na vlastní pozemek (a to se týká i majitelů bytů s garážemi za Penny). Na druhé straně existují lidé, kteří takovou možnost nemají a byli by ochotni se finančně podílet na řešení.
Férovým řešením je pouze jasná koncepce parkování ve městě.
Doufáme, že dopravní koncept PUMM, o kterém psala Martina Černá, přinese odpovědi na tyto otázky – včetně problematiky parkování. Pak už bude jen na vedení města, aby mělo odvahu tento koncept uvést do praxe.
red.