Výbor pro Kyjovské noviny jednal o financích, obsahu i budoucnosti

Náklady zůstávají stabilní
Jako první se slova ujala tajemnice úřadu Mgr. Veronika Kmentová. Informovala členy výboru o finanční stránce fungování novin, konkrétně o nákladech jednotlivých vydání od února (kdy začalo noviny zpracovávat město) až po duben. Uvedla, že náklady jsou srovnatelné s těmi, které město platilo při externím zajištění vydávání.
Inzerce: prostor pro zlepšení
Předsedkyně výboru vznesla dotaz, zda by bylo možné zvýšit objem inzerce v novinách. Mgr. Kmentová vysvětlila, že za tuto oblast je zodpovědná kolegyně z personálního oddělení, která má však řadu dalších povinností a není v jejích kapacitách aktivně oslovovat nové inzerenty. Město nicméně spolupracuje s několika stálými inzerenty a další se hlásí průběžně sami.
Redaktorská práce: náročná, ale smysluplná
Slovo poté převzala redaktorka Kyjovských novin Hana Raiskubová, která se stručně představila. Na dotaz Michaely Moudré ohledně naplnění očekávání odpověděla, že práce je náročná, ale zároveň velmi zajímavá. Každý měsíc přichází množství dlouhých textů, které je potřeba zkracovat, a často dorazí až po uzávěrce.
Místostarosta Daniel Čmelík navrhl, aby redaktorka stanovila maximální rozsah článků, které lze do novin zasílat, což by ušetřilo čas a předešlo se zdlouhavému krácení. Redaktorka závěrem poděkovala za podporu a trpělivost.
Pochvaly i připomínky k obsahu
Michaela Moudrá poděkovala redaktorce za její práci a ocenila, že jsou články poutavé a vizuálně přitažlivé. Otakar Matula ocenil větší počet kratších článků, které se lépe čtou. Současně upozornil, že dubnové číslo obsahovalo jen malý plakát k významné akci „Oslavy 80. výročí osvobození města“, a doporučil věnovat tomuto tématu větší prostor v dalším vydání. Mluvčí města ujistila výbor, že se s tím počítá.
Matula dále navrhl, aby se důležité kulturní akce v novinách objevovaly s předstihem formou pozvánek, nikoliv pouze jako zpětné ohlédnutí.
Dotazník o komunikaci města
Jan Tříska, koordinátor dotazníku zaměřeného na komunikaci města, informoval výbor o dosavadních výsledcích. Dotazník byl zveřejněn v dubnových Kyjovských novinách i na sociálních sítích. Z plánovaného cílového počtu 400 odpovědí získal cca 350. Výsledky naznačují, že noviny jsou důležitým zdrojem informací pro starší generaci, zatímco mladší obyvatelé preferují sociální sítě.
Tříska navrhl využití tzv. focus groups (diskusních skupin), kde by se dalo hlouběji zaměřit na konkrétní témata a podněty čtenářů.
Téma zpoplatnění novin
Jiří Bayer otevřel otázku, proč se v dotazníku neobjevil jeho dřívější návrh na zpoplatnění novin – konkrétně částkou 10 Kč za výtisk. Podle něj by šlo o jediný reálný ukazatel čtenosti.
Jan Tříska vysvětlil, že takto obecně položená otázka není vhodná, neboť vyvolává řadu dalších nejasností (např. cena, distribuce apod.). Navrhl, aby se touto problematikou zabývaly právě zmíněné focus groups. Místostarosta Čmelík připomněl, že pro starší obyvatele jsou Kyjovské noviny zásadním zdrojem informací a jejich zpoplatnění by mohlo vést ke zhoršení informovanosti.
Pravidelnost jednání výboru
Na závěr předsedkyně navrhla, aby se výbor scházel pravidelně – ideálně každý měsíc. Členové s tímto návrhem souhlasili. Redaktorka uvedla, že se vzhledem ke své vytíženosti nebude moci účastnit všech setkání. Dále zaznělo, že přítomnost místostarosty již není nutná při každém jednání a bude zajištěna dle potřeby prostřednictvím mluvčí města.
red.